RELACJE INWESTORSKIE

Przychody Grupy BoomBit w kwietniu 2020

W kwietniu 2020 łączne przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 13,2 mln zł (-15% miesiąc do miesiąca). Nakłady marketingowe wyniosły w tym okresie łącznie ok. 6,52 mln zł (-23% m/m), natomiast koszty prowizji platform wyniosły w kwietniu 0,72 mln zł (-8% m/m).

Przychody pomniejszone o koszty marketingu związane z pozyskiwaniem użytkowników oraz prowizji platform dystrybucyjnych, wyniosły w kwietniu ok. 6,0 mln zł w porównaniu do ok. 6,4 mln zł w marcu 2020 (-6% m/m).

Narastająco w okresie styczeń – kwiecień 2020 roku, szacunkowe przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 50 mln zł, czyli osiągnęły poziom z całego 2019 roku, kiedy to wyniosły 49,7 mln zł. Nakłady marketingowe w pierwszych czterech miesiącach 2020 roku wyniosły 24,8 mln zł, wobec 13 mln zł w całym 2019 roku.

Pod koniec 2019 roku dostosowaliśmy plany wydawnicze do pojawiających się nowych możliwości rynkowych i zdecydowaliśmy się rozwijać gry typu Hypercasual. Od lutego br. przeskalowaliśmy miesięczne przychody Grupy BoomBit do kilkunastu mln złotych miesięcznie, czyli poziomu jaki w 2019 roku osiągaliśmy przez cały kwartał i utrzymujemy ten wysoki poziom w kolejnych miesiącach. Warto podkreślić, że po czterech miesiącach bieżącego roku Grupa BoomBit osiągnęła przychody, takie jak zanotowane w całym 2019 roku. Podnieśliśmy więc też znacząco ilość gotówki spływającej do nas. Jest to najlepsze potwierdzenie naszej wiedzy, jak generować bardzo satysfakcjonujące przychody na konkurencyjnym rynku. – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.

Natomiast po odjęciu głównych kosztów bezpośrednio związanych ze sprzedażą, takich jak koszt pozyskiwania graczy i koszty platform, przychody w kwietniu wyniosły 6 mln zł – mówi Marcin Olejarz.

Cały czas rozwijamy się i udoskonalamy nasze działania zarówno po stronie wydawniczej, jak i User Acquisition. Nasze sukcesy, poparte osiąganiem wysokich pozycji w rankingach gier oraz ilością pobrań liczonych w milionach, rozbudziło zainteresowanie nami jako atrakcyjnym wydawcą. Nawiązaliśmy współpracę z kilkoma nowymi, wyselekcjonowanymi zespołami deweloperskimi, rozsianymi po całym świecie, w celu wydawania gier przez nich tworzonych. Mamy nadzieję, że efekty naszej pracy będą widoczne już wkrótce. – mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit S.A.

Ponadto w kwietniu wzmocniliśmy nasz dział user acquisition, intensywnie pracowaliśmy też nad narzędziami Business Intelligence, pozwalającymi na dogłębną analizę użytkowników i ich zachowań. Rynek reklamodawców przeszedł w ostatnim czasie zmiany – aktywność reklamowa firm z tradycyjnych sektorów zmniejszyła się, ale za to zwiększyła się aktywność firm gamingowych. Pracujemy też nad nowymi formami reklamy, w tym playable ads (grywalne reklamy gier), które pozwalają na pozyskanie użytkownika cechującego się lepszą retencją. Nasze narzędzia analityczne do user acquisition pozwalają nam teraz lepiej dobierać parametry poszczególnych kampanii, maksymalizując ich dochodowość – dodaje Marcin Olejarz.

Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej obecnie rosnący segment rynku gier, a w 2020 rok BoomBit wkroczyliśmy jako doskonale spozycjonowany globalny deweloper i wydawca z atrakcyjnym portfolio dla różnych grup graczy, o czym nasi inwestorzy będą mogli się przekonać po raporcie finansowym za I kwartał 2020, który opublikujemy 28 maja – podsumowuje Marcin Olejarz.

Nasze wykorzystanie plików cookies
Ustawienia ciastek
Używamy niezbędnych plików cookies, aby nasza strona działała poprawnie. Chcielibyśmy również poprosić o zgodę na analityczne pliki cookie, które pomagają nam w wprowadzaniu ulepszeń poprzez pomiar sposobu korzystania z strony internetowej. Zostaną one ustawione tylko wtedy, gdy je zaakceptujesz. Więcej szczegółowych informacji na temat używanych przez nas plików cookie można znaleźć w naszej Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Odrzuć Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj preferencje dotyczące zgody
Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować sposób korzystania ze strony przez użytkowników, a także przechowywać preferencje użytkownika oraz dostarczać mu istotnych dla niego treści i reklam. Tego typu pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za uprzednią zgodą użytkownika.Można włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość przeglądania. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookie umożliwiają zapewnienie podstawowych funkcjonalności dla strony internetowej, takie jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i dostępność dla użytkowników. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to się wiązać z brakiem poprawności funkcjonowania strony internetowej.
Chcielibyśmy ustawić pliki cookies Google Analytics, aby pomóc nam ulepszyć naszą stronę internetową poprzez zbieranie i raportowanie informacji o tym, jak korzystają z niej użytkownicy. Cookies zbierają informacje w sposób, który nikogo bezpośrednio nie identyfikuje. Więcej informacji na temat działania tych plików cookies można znaleźć w naszej Polityce Prywatności. Zobacz jak wykorzystywane są pliki cookies: Jak Google używa danych z witryn i aplikacji
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek