RELACJE INWESTORSKIE

Rynek gier mobilnych

Zgodnie z szacunkami Newzoo, globalna wartość rynku gier w 2020 r. wyniosła 174,9 mld USD,  co oznaczało wzrost w stosunku do 2019 r. o ok. 19,6% r/r. Największy wzrost odnotowały segmenty gier mobilnych oraz gier na konsole. Dynamiczny wzrost rynku spowodowany jest zwiększeniem zaangażowania graczy, do czego przyczyniła się pandemia COVID-19. Według najnowszych prognoz wartość rynku gier w 2024 roku wyniesie 218,7 mld USD, pomimo niewielkiego spowolnienia w tym roku. Za połowę przychodów będzie odpowiadać sektor gier mobilnych, który w tych latach będzie rosnąć najszybciej.

Według analiz, największym rynkiem geograficznym jest region Azji i Pacyfiku, który w 2020 r. odpowiadał za 84,3 mld USD, co stanowiło blisko połowę globalnego rynku gier. Drugim największym rynkiem był rynek Ameryki Północnej z wartością 44,7 mld USD, co odpowiada za ok. 26% wartości rynku. Rynek w Europie stanowił 19% całego rynku i był warty 32,9 mld USD.

  • icon
    174,9 mld USD globalna wartość rynku gier w 2020 r.
  • icon
    19,6% wzrost w stosunku do 2019 r.
  • icon
    32,9 mld USD wartość rynku gier
    w Europie w 2020 r.

Newzoo prognozuje, że gry mobilne wygenerują 90,7 mld USD w 2021 r., co oznacza wzrost o 4,4% rok do roku. 45,3%, czyli 41,1 mld USD, będzie pochodzić z App Store, a Google Play będzie odpowiadał za 28,2 mld USD, czyli 31,1%. Pozostałe sklepy wygenerują 23,5% (21,3 mld USD). Wg. Newzoo przychody z gier mobilnych wyniosą 116,4 mld USD w 2024 r. Prognoza wskazuje, że w 2021r. smartfony będą generowały 45% rynku, czyli największą wartość ze wszystkich segmentów. Gry mobilne, rozumiane jako smartfony plus tablety, będą odpowiadały za ponad 50% wartości rynku gier. Opisany trend wynika m.in. ze zmiany modelu dystrybucji gier. Preferencje graczy zmieniają się w kierunku dystrybucji cyfrowej, odchodząc tym samym od tradycyjnego modelu dystrybucji fizycznej. Fakt ten wpływa na wzrost popularności modelu gier Free-To-Play, w którym producenci oferują użytkownikom dostęp do gry za darmo, natomiast przychody generowane są z mikropłatności oraz reklam.

90.7 mld USD prognozowane przychody gier mobilnych w 2021 r.

Źródło: Newzoo, wykres źródło własne

Grupa BoomBit działa w branży gier mobilnych, które oferowane są poprzez platformy dystrybucji cyfrowej. Jest to najszybciej rozwijający się segment rynku gier,a gry Hyper-Casual są najszybciej rosnącym segmentem rynku gier mobilnych. W pierwszym półroczu 2021 r. odnotowano 15% wzrost liczby pobrań gier HC (Źródło: App Annie Q2 2021 ). Gry cieszą się popularnością wśród szerokiego spektrum społeczeństwa, są jedną najpopularniejszych form rozrywki i spędzania wolnego czasu, przy czym każde pokolenie inaczej oddziałuje.

Źródło: Newzoo

Newzoo przeprowadziło badanie, aby dowiedzieć się, ile wolnego czasu każde pokolenie spędza na różnych formach rozrywki, które możemy podzielić je na tradycyjne, takie jak czytanie, słuchanie muzyki i oglądanie telewizji oraz nowoczesne, które są dla nas bardziej interesujące: oglądanie filmów lub seriali online, sieci społecznościowe i granie w gry wideo. Millenialsi i ludzie z pokolenia Z spędzają na grach więcej czasu niż jakakolwiek inna aktywność. Co najmniej 20 lub nawet 25%.

Osoby do 40 roku życia spędzają średnio około 7 godzin tygodniowo na grach, a starsze pokolenie około 3 godzin tygodniowo.

Our use of cookies

We use necessary cookies to make our site work. We’d also like to set analytics cookies that help us make improvements by measuring how you use the site. These will be set only if you accept.

For more detailed information about the cookies we use, see our Cookies policy.