Twórca “Hunt Royale” opowiada o współpracy z BoomBitem po przekroczeniu przez grę 1 mln pobrań
“Hunt Royale” świętuje 1 mln pobrań na systemach iOS i Android, a my rozmawiamy z głównym developerem i managerem projektu o wyjątkowości gry i tym, jak BoomBit pomógł we wprowadzeniu jej na rynek.
“Hunt Royale”, innowacyjna mieszanka gatunków battle royale i MOBA, nie powstałaby, gdyby nie wizja jej głównego developera. Dla Konrada Średzińskiego był to projekt marzeń, produkcja, w którą sam chciałby grać – ale nie mógł znaleźć na rynku. Dzięki bliskiej współpracy z BoomBitem był w stanie zrealizować swoją wizję.
Publishing zbudowany na zaufaniu
Konrad jest bardzo niezależnym duchem. Nieustannie dyskutuje o pomysłach na design, a później po prostu je implementuje. Bardzo często zdarza mu się pracować do późna w nocy nad wprowadzaniem swoich pomysłów, ale jednocześnie nie pokazuje ich nikomu, dopóki nie są dostatecznie dopracowane. Oczywiście wiedzieliśmy, że nad czymś pracuje i miał nasze wsparcie od samego początku. Kiedy w końcu pokazał nam efekty, byliśmy zachwyceni. A później skala tylko rosła.
manager projektu po stronie BoomBituZaufanie BoomBitu bardzo pomogło twórcy gry. Nie musiał martwić się rzeczami niezwiązanymi bezpośrednio z jakością samego produktu. “Pracuje z BoomBitem od dawna i nie widziałem innej opcji niż pracowanie z nimi po raz kolejny. Zajmują się tymi elementami procesu, za którymi sam nie przepadam, i to coś co bardzo doceniam”, mówi ze śmiechem Konrad Średziński.
Nie jest to coś, co dzieje się w BoomBicie przypadkowo. Ten sposób myślenia jest wdrukowany w DNA firmy. Jak tłumaczy Michał Piwowarczyk – “Działając na polu publishingu koncentrujemy się na budowaniu dobrych, przyjacielskich relacji z developerem i zapewnianiu mu wszystkich zasobów, jakie mogą być mu potrzebne. Dzięki naszej elastyczności możemy z łatwością zwrócić się do kogoś z działu Business Intelligence o przygotowanie analizy albo do kogoś z User Acquisition o przygotowanie planu dla gry, itd. Są zawsze dostępni i pomogą tak, jak tylko jest to potrzebne”.
Gra na pierwszym miejscu
Wszystko to jest robione bez jakiejkolwiek ingerencji w samą grę. Konrad chciał zrobić action-RPG, które wprowadzi coś nowego na rynek. “Jest wiele mobilnych gier Battle Royale, ale nie ma Battle Royale PvE, w którym gracze walczyliby przeciwko potworom o miejsce w rankingu, a nie przeciwko sobie w PvP” – podsumowuje swoją wizję.
BoomBit zaufał w jej słuszność od samego początku – nawet jeżeli nie był to oczywisty, dyktowany rynkiem wybór. “Rynek gier mobilnych zwraca się coraz bardziej w kierunku gier hyper-casual. Ludzie zapominają o radości z grania na telefonie dłużej niż przez 5-6 minut naraz. Zgodziliśmy się, by stworzyć grę, która będzie tak samo wciągająca jak gry na PC i konsolach” – mówi Michał.
BoomBit wsparł projekt swoim olbrzymim doświadczeniem na rynku gier mobilnych, dzięki któremu zyskał on na rynkowej atrakcyjności. “Chcieliśmy zrobić coś, co jest przede wszystkim grą mobilną, ale jednocześnie ekscytującym action-RPG” – dodaje Michał.
Sukces całej drużyny
Wynikiem tej współpracy jest “Hunt Royale” – gra, która przekroczyła właśnie 1 mln pobrań i która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem dużego i żywego community. Świetny pomysł, połączony z doskonałą realizacją Konrada Średzińskiego i jego zespołu, który zdołał osiągnąć sukces komercyjny dzięki zespołowi specjalistów BoomBitu
Warto podkreślić, że nie wpływają oni w żaden sposób na proces powstawania czy designu gry. Ufamy developerowi, że wie, co robi i przychodzi do nas z dobrze zrobioną grą. Naszym zadaniem jest uczynienie jego życia łatwiejszym, zajmując się wszystkimi uciążliwymi elementami procesu. Przygotowywaniem metadaty sklepowej, pracowaniem nad UA, QA, zapewnieniem serwerów, itd. Wydawcy lubią dominować nad tym, co włączają do swojego portfolio. My nie jesteśmy tacy, ponieważ nie sądzimy, że działa to długoterminowo – a naszym celem jest nawiązywanie długoterminowych relacji z developerami.
manager projektu po stronie BoomBitu