RELACJE INWESTORSKIE

Wyniki finansowe BoomBit za rok 2020 – sukces gier hyper-casual

BoomBit, globalny deweloper i wydawca gier na platformy mobilne podsumował rok 2020.

W 2020 roku Grupa BoomBit osiągnęła 140 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie potrojenie poziomu wygenerowanych przychodów w porównaniu do 2019 roku. W 2020 roku Grupa wypracowała 22,3 mln zł zysku EBITDA oraz 14,6 mln zł zysku netto. Nakłady na user acquisition roku wyniosły 68,8 mln zł. W 2020 roku gry hyper-casual odpowiadały już za około 70% całorocznych przychodów Grupy.

W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku przychody wyniosły 43,7 mln zł (+16% w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2020). W samym marcu 2021 Grupa BoomBit zanotowała 20,5 mln zł przychodów, co jest rekordowym poziomem w całej historii Grupy.

W ubiegłym roku gry Grupy BoomBit zostały pobrane ponad 200 mln razy, ponadto łączna liczba pobrań gier od początku historii spółki przekroczyła w 2020 roku 800 mln i na dzień dzisiejszy zbliża się już wielkimi krokami do 900 mln. Spółka oczekuje, że przekroczenie symbolicznej bariery 1 mld pobrań nastąpi jeszcze w tym roku.

W 2020 roku, zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi intensywnie rozwijaliśmy obszar gier hyper-casual, który poczynając od pierwszego kwartału ubiegłego roku, odpowiada za większość przychodów Grupy BoomBit. Dynamiczny wzrost segmentu hyper-casual, wsparty satysfakcjonującymi wynikami pozostałych segmentów i odpowiednio skalowane nakłady na user acquisition pozwoliły na osiągnięcie bardzo dobrych wyników zarówno pod względem liczby pobrań naszych gier, jak i pod względem generowanego wyniku finansowego.

Marcin Olejarz Prezes Zarządu BoomBit

Sukces 2020 roku, potwierdzony przychodami i wynikami finansowymi został osiągnięty dzięki zmianie strategii dokonanej na początku 2020 roku, polegającej na dodaniu do naszego portfela bardzo perspektywicznego segmentu hyper-casual. Dostrzegliśmy jego olbrzymie perspektywy i zdecydowaliśmy o koncentracji się na produkcji i wydawaniu gier tego typu.

Hannibal Soares Wiceprezes zarządu BoomBit S.A.

Od wiosny 2020 roku BoomBit rozwija zespół Publishingu – BoomHits, którego zadaniem jest współpraca ze specjalizującymi się w gatunku hyper-casual studiami deweloperskimi z całego świata m.in. z Turcji, Australii, Wielkiej Brytanii, Indii, USA, Rosji i Ukrainy.

Naszym celem jest aby w przyszłości, kolejnym ważnym strumieniem przychodów stał się dział Publishingu. Na tym polu również możemy się już pochwalić pierwszymi sukcesami – gra Shoe Race, stworzona przez tureckie studio Cappuccino, której debiut miał miejsce w marcu 2021, stała się światowym hitem osiągając 1 pozycję w rankingach gier free-to-play w AppStore w 10 krajach (w tym w USA i w Niemczech) oraz pozycję w TOP10 w 39 krajach (w tym w Kanadzie, Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii). Wyodrębniliśmy tę zewnętrzną działalność wydawniczą do spółki BoomHits i wierzymy, że będzie ona stanowiła istotne źródło przychodów i wyników Grupy BoomBit w kolejnych okresach.

Marcin Olejarz Prezes Zarządu BoomBit

Warto jednak pamiętać o tym, że nasze wyniki nie opierają się tylko na debiutach. W portfelu mamy bardzo mocne starsze tytuły hyper-casual – m.in Slingshot Stunt Driver, stworzonej przez TapNice w ramach joint venture, czy Bike Jump, które zostały wydane ponad 9 miesięcy temu i w dalszym ciągu systematycznie przynoszą nam istotne przychody – dodaje.

Koncentracji na grach hyper-casual towarzyszyły intensywne inwestycje w rozwój zespołów odpowiedzialnych za prowadzenie kampanii UA, tworzenie kreacji marketingowych oraz zaawansowanych, autorskich narzędzi do analizy danych, pozwalających dokładnie mierzyć jakość prowadzonych kampanii marketingowych i odpowiednio zarządzać budżetami.

Grupa BoomBit poszerza swoje portfolio również w segmencie midcore (GaaS), który obejmował do tej pory, m.in. popularne gry Darts Club i Archery Club. Pod koniec marca 2021 światową premierę miała gra Hunt Royale.

Bardzo dobre KPIs gry dotyczące m.in. retencji czy monetyzacji z fazy soft launch oraz dobre przyjęcie przez graczy, pozwala nam sądzić, że Hunt Royale odniesie sukces rynkowy i znacząco zwiększy przychody segmentu midcore (GaaS), a gra ma szansę stać się długoterminowym hitem i naszą najpopularniejszą grą tego typu.– mówi Hannibal SoaresPonadto nadal utrzymujemy nasze portfolio gier legacy (gry typu Parking Simulator i Bridge) oraz regularnie portujemy kolejne tytuły na platformę Nintendo Switch, które przynoszą nam stabilne miesięczne przychody – dodaje.

Niestety, pomimo znaczącej poprawy wyników finansowych i dobrej pozycji gotówkowej na koniec 2020 roku, nie możemy wypłacić dywidendy ze względów formalnych. Zgodnie bowiem z KSH, w przypadku gdy nieodpisane nakłady na prace rozwojowe były wyższe niż zyski dostępne do podziału, nie można dokonać podziału tego zysku, a ten warunek na koniec 2020 roku nie był spełniony. Doceniając zaufanie naszych Akcjonariuszy, chcielibyśmy wypłacić dywidendę i podczas najbliższego Walnego Zgromadzenia planujemy dostosować Statut Spółki, tak aby umożliwić wypłatę dywidendy zaliczkowej z tegorocznych zysków już w drugiej połowie bieżącego roku.

Hannibal Soares Wiceprezes zarządu BoomBit S.A.

Podsumowując – koncentrujemy się na tytułach hyper-casual i intensywnie rozwijamy publishing, współpracując z doświadczonymi światowymi deweloperami i jesteśmy otwarci na współpracę z kolejnymi zespołami. Marka BoomBit jest już dobrze znana na świecie i bardzo pozytywnie postrzegana, co przejawia się zarówno liczbą pobrań naszych gier i rosnącymi przychodami, jak i coraz liczniejszymi zapytaniami o możliwość współpracy. Mamy bardzo mocny, długoterminowy portfel gier hyper-casual i wprowadzamy regularnie na rynek kolejne hitowe tytuły. Odnosimy także sukcesy w segmencie midcore. Wierzymy, że wszystkie te elementy pozwolą nam na stałe uzyskać wyższy poziom przychodów, a nasze perspektywy biznesowe i finansowe na kolejne okresy nie były nigdy lepsze.

Marcin Olejarz Prezes Zarządu BoomBit
Nasze wykorzystanie plików cookies
Ustawienia ciastek
Używamy niezbędnych plików cookies, aby nasza strona działała poprawnie. Chcielibyśmy również poprosić o zgodę na analityczne pliki cookie, które pomagają nam w wprowadzaniu ulepszeń poprzez pomiar sposobu korzystania z strony internetowej. Zostaną one ustawione tylko wtedy, gdy je zaakceptujesz. Więcej szczegółowych informacji na temat używanych przez nas plików cookie można znaleźć w naszej Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Odrzuć Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj preferencje dotyczące zgody
Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować sposób korzystania ze strony przez użytkowników, a także przechowywać preferencje użytkownika oraz dostarczać mu istotnych dla niego treści i reklam. Tego typu pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za uprzednią zgodą użytkownika.Można włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie te pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może wpłynąć na jakość przeglądania. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookie umożliwiają zapewnienie podstawowych funkcjonalności dla strony internetowej, takie jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i dostępność dla użytkowników. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to się wiązać z brakiem poprawności funkcjonowania strony internetowej.
Chcielibyśmy ustawić pliki cookies Google Analytics, aby pomóc nam ulepszyć naszą stronę internetową poprzez zbieranie i raportowanie informacji o tym, jak korzystają z niej użytkownicy. Cookies zbierają informacje w sposób, który nikogo bezpośrednio nie identyfikuje. Więcej informacji na temat działania tych plików cookies można znaleźć w naszej Polityce Prywatności. Zobacz jak wykorzystywane są pliki cookies: Jak Google używa danych z witryn i aplikacji
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek