Wyniki finansowe Grupy BoomBit za H1 2023
BoomBit, międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych podsumowuje wyniki i osiągnięcia w H1 2023:
- 128,2 mln PLN przychodów (-13% r/r) i 91,5 mln pobrań w H1 2023
- 11,9 mln PLN zysku netto w segmencie gier mobilnych i -4,7 wyniku netto w segmencie blockchain
- 46,7 mln PLN środków pieniężnych na 30 czerwca 2023
- 7 podpisanych umów wydawniczych na gry Mid-Core i Casual
Pierwsze półrocze 2023 roku to okres zmian, zarówno na rynku gier mobilnych jak i w Grupie BoomBit. Rynkowo okres ten naznaczony jest pogorszeniem koniunktury w reklamie mobilnej, która przełożyła się na niższą dochodowość prowadzonych przez nas kampanii marketingowych, a także coraz wyższym progiem wejścia dla nowych gier, zwłaszcza tych opartych wyłącznie na reklamach. Z kolei dla naszej Grupy, ostatnie półrocze oznaczało zmianę akcentów - z producenta i wydawcy gier z segmentu Hyper-Casual mocniej przechodzimy na gry Casual oraz Mid-Core. Intensywnie rozwijamy też naszą działalność wydawniczą w tym segmencie, czego potwierdzeniem jest podpisanie 7 umów wydawniczych z zewnętrznymi partnerami, a ponadto wiele gier jest obecnie w fazie testów. Z nowych inicjatyw, w które ostatnio się zaangażowaliśmy, należy wspomnieć, że podjęliśmy działania w kierunku komercjalizacji kilku z naszych autorskich narzędzi z zakresu BI, wsparcia procesu User Acquisition czy tworzeniu kreacji marketingowych tzw. playable ads. Naszym najnowszym przedsięwzięciem w formule joint venture jest spółka Mobile Esports, twórca platformy free-to-play, oferującej użytkownikom uczestnictwo w rozgrywkach z rzeczywistymi nagrodami. Wierzymy, że będą one docelowo dobrym uzupełnieniem naszej dotychczasowej działalności oraz źródłem dodatkowych przychodów.
Prezes Zarządu BoomBit S.A.W pierwszym półroczu 2023 roku łączne przychody Grupy wyniosły 128,2 mln PLN i były o 13% niższe niż w roku poprzednim, kiedy wyniosły 148,1 mln PLN. Oprócz ponad 127,3 mln PLN przychodów z gier, Grupa BoomBIt zaraportowała przychody segmentu blockchain na poziomie 0,9 mln zł. Łączna kwota wydatków poniesionych w związku z ich realizacją wyniosła w okresie 6 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2023 roku 7,7 mln PLN (w porównaniu do 4,6 mln PLN w analogicznym okresie roku poprzedniego), z czego w rachunku zysków i strat ujęte zostało 4,9 mln PLN. Flagowy produkt tego segmentu, przygotowywany przez BoomLand Hunters On-Chain, zadebiutował w lipcu na MainNet sieci Polygon w trybie early access. Gra spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem graczy i zainteresowaniem w środowisku Web3, zaś jej wstępne KPI są bardzo obiecujące.W czwartym kwartale bieżącego roku planowana jest emisja tokena $BOOM.
W drugim kwartale istotny wpływ na wyniki Grupy miała wycena do wartości godziwej udziałów w spółce SuperScale s.r.o., w związku z zakończoną w czerwcu rundą finansową, w ramach której spółka pozyskała blisko 5 mln EUR. Skutkowało to przeszacowaniem wartości tych udziałów w górę o 10 mln PLN. Po wyeliminowaniu wpływu zdarzeń o charakterze jednorazowym, skonsolidowana skorygowana EBITDA w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosła 6,4 mln PLN (-45% r/r), zaś skonsolidowany skorygowany wynik netto ukształtował się na poziomie -0,07 mln PLN. W samym segmencie gier mobilnych, wyniki te wyniosły odpowiednio 11,1 mln PLN EBITDA i 4,7 mln PLN zysku netto. Saldo środków pieniężnych na koniec czerwca 2023 wyniosło 46,7 mln PLN.
Najlepiej zarabiającymi tytułami w pierwszym półroczu 2023 roku były Hunt Royale (46,1 mln PLN) oraz Darts Club (14,7 mln PLN). W 2023 roku spółki Grupy BoomBit wydały łącznie 13 gier na platformach iOS, w tym 9 gier typu Hyper-Casual i 4 Mid-Core. W ostatnim czasie Grupa intensywnie rozwija portfolio gier Mid-Core i Casual oraz działalność wydawniczą w tym segmencie. W bieżącym roku podpisanych zostało już 7 umów wydawniczych, a wydanie pierwszych tytułów będących efektem tych kooperacji planowane jest na przełomie roku. Z wewnętrznych produkcji, duże nadzieje Grupa wiąże z wydaną we wrześniu grą Idle Farm, której pierwsze wyniki są bardzo obiecujące.